MENU
+48 795 420 605

Zapraszamy na zajęcia, które zostały wprowadzone właśnie z myślą o przyszłych Mamach, które chcą w aktywny sposób przygotować się do przyjścia na świat ich dziecka, a także zwyczajnie się poruszać i oderwać od codzienności.

FIT MAMA- specjalistyczne zajęcia dla przyszłych mam, których intensywność oraz poziom trudności dostosowany jest specjalnie do każdego trymestru ciąży. Odpowiednio dobrane techniki wzmacniające, rozciągające, oddechowe, a także podnoszące próg czucia własnego ciała pomogą w przygotowaniu do porodu. W czasie zajęć wykorzystywane są techniki relaksacyjne, wybrane ćwiczenia pilatesi ćwiczenia z piłką. Zajęcia zalecane są paniom już aktywnym jak i tym, które chcą dopiero zacząć ćwiczenia.

Czas oczekiwania na dziecko dla przyszłej mamy jest czasem bardzo wyjątkowym i jedynym w swoim rodzaju. W tym szczególnym okresie należy zadbać o zdrowie, dobre samopoczucie jak również kondycję fizyczną. Aby móc czynić to z witalnością i radością nie trzeba rezygnować z gimnastyki, a jeżeli kobieta dotychczas nie ćwiczyła, może zacząć właśnie teraz. Ćwiczenia mają również ogromny wpływ na psychikę - zmniejszają lęk przed porodem, czasem nawet pozwalają zrezygnować z farmakologicznego znieczulenia.

Jeżeli ciąża przebiega fizjologicznie, bez zakłóceń, to systematyczna, niezbyt forsowna gimnastyka sprawi, że przyszła mama poczuje się lepiej, a jej ciało dobrze przygotuje się do wysiłku związanego z porodem.

CZY WSZYSTKIE KOBIETY W CIĄŻY MOGĄ ĆWICZYĆ?

Na zajęcia zapraszamy kobiety, których ciąża przebiega w sposób prawidłowy, fizjologiczny i jest pozbawiona cech wymienionych poniżej:

BEZWZGLĘDNE PRZECIWWSKAZANIA:

CUKRZYCA

NADCIŚNIENIE TĘTNICZE INDUKOWANE CIĄŻĄ

KRWAWIENIA W PRZEBIEGU CIĄŻY

NIEWYDOLNOŚĆ CIŚNIENIOWO-SZYJKOWA

CIĘŻKIE POSTACIE GESTOZY CIĄŻOWEJ

WIELOWODZIE, MAŁOWODZIE

CIĄŻA BLIŹNIACZA

NIEDOKRWISTOŚĆ CIĘŻARNYCH DUŻEGO STOPNIA

PRZEDWCZESNA CZYNNOŚĆ SKURCZOWA

CHOROBY SERCA ZWIĄZANE Z WYDOLNOŚCIĄ MATKI

CHOROBY NEREK Z NADCIŚNIENIEM I ZABURZENIAMI FUNKCJI

CIĘŻKA HIPOTROFIA PŁODU

INFEKCJE I PRZEZIĘBIENIA

UWAGA!

Każda przyszła mama przed przystąpieniem do ćwiczeń powinna wcześniej skonsultować się ze swoim lekarzem ginekologiem-położnikiem i zapytać o możliwość uczestnictwa w zajęciach.

CZEGO MOŻESZ SPODZIEWAĆ SIĘ W ZAMIAN ZA BYCIE AKTYWNĄ PODCZAS CIĄŻY?

poprawa krążenia w tkance skórnej uelastyczni ją, znacznie zmniejszając ryzyko wystąpienia rozstępów skórnych,

stretching zapewni prawidłowe funkcjonowanie więzadeł i stawów oraz uwolni od uciążliwych w czasie ciąży napięć w dolnym odcinku kręgosłupa,

pozycje jogi wspomogą trawienie i ułatwią często problemowe podczas ciąży wypróżnianie,

ćwiczenia o umiarkowanej intensywności pomogą Ci zapobiec nadwadze,

ćwiczenia krążeniowo-oddechowe pomogą przetrwać „porodowy maraton”,

wzmocnione regularnymi ćwiczeniami mięśnie dadzą Ci w trakcie porodu siłę do parcia,

ćwiczenia oddechowe nauczą Cię dotleniać maleństwo podczas porodu oraz będą nieocenioną pomocą podczas radzenia sobie ze skurczami,

poznanie i czucie własnego ciała przyczyni się do skrócenia czasu trwania poszczególnych faz porodu,

podczas zajęć nauczysz się w jaki sposób korzystać z piłki na sali porodowej, dzięki czemu skrócisz czas porodu i pomożesz głowie dziecka zejść do kanału rodnego,

wzmocnienie i uelastycznienie mięśni dna miednicy wspomoże ochronę krocza przed nacięciem lub je zminimalizuje, a po porodzie pomoże,

zapobiec wysiłkowemu nietrzymaniu moczu, a także w przyszłości pomoże zapobiec wypadnięciu macicy,

poprzez ćwiczenia lepsze ukrwienie gruczołu piersiowego sprzyjać będzie laktacji i pomoże Ci ją dłużej utrzymać,

dobra kondycja przed porodem pomoże szybciej odzyskać figurę oraz sprawność psychofizyczną a kontynuacja zajęć w grupie z małymi dzidziusiami przywróci Cię do formy oraz pozwoli spotkać się z innymi młodymi mamami.